Prawo Pracy
Kancelaria w ramach swojej działalności reprezentuje interesy zarówno pracowników jak i pracodawców.
Kancelaria w ramach swojej działalności reprezentuje interesy zarówno pracowników jak i pracodawców.
Prawo pracy to zbiór regulacji związanych ze stosunkiem pracy, a określających prawa i obowiązki pracowników oraz pracodawców. Zatem prawem pracy objęci są pracownicy oraz pracodawcy, jako uprawnieni i zobowiązani do przestrzegania dedykowanych im norm prawnych.
Pracownik najczęściej zgłasza się do Kancelarii po wsparcie w sporze z pracodawcą dotyczącym nieprzestrzegania przepisów prawa pracy, umowy i pracę, czy nierównego traktowania.
Z kolei działalność Kancelarii w obszarach prawa pracy na rzecz pracodawców najczęściej koncentruje się na przygotowywaniu odpowiedniej dokumentacji (umów o pracę, regulaminów). Kancelaria reprezentuje także pracodawców w sporach w ramach stosunku pracy z pracownikami. Dotyczą one zazwyczaj wynagrodzenia, rozwiązania umowy o pracę, przestrzegania klauzuli o zakazie konkurencji.
W zakres usług Kancelarii z prawa pracy wchodzą następujące sprawy:
- odszkodowanie za niesłuszne rozwiązanie stosunku pracy
- przywrócenie do pracy
- rozliczenie pracy w godzinach nadliczbowych
- ustalenie istnienia stosunku pracy
- wypadki przy pracy
- mobbing
- dyskryminacje
- wydanie / sprostowanie świadectwa pracy
- naruszenie zakazu konkurencji w trakcie trwania stosunku pracy
- zadośćuczynienie i nakazanie przeprosin
- zapłatę zaległego wynagrodzenia